Wij Allen Per Persoon In Eenheid

Super gezond ouder worden

Gerard Nederpel

Over

Gerard Nederpal:

Op mijn 50ste daagde mijn jongste zoon Tomas, toen 10 jaar oud, mij op een dag uit om met hem te gaan joggen. Omdat ik moeilijk tegen een uitdaging ‘nee’ kan zeggen, ging ik ervoor. Tot mijn ontsteltenis hield ik het nog geen 100 meter vol.

Ik was totaal buiten adem, het zweet brak me aan alle kanten uit en ik hijgde als een oud paard! Het was duidelijk dat ik totaal geen conditie meer had en dat ik daar nodig iets aan moest gaan doen. De volgende dag begon ik al met joggen. In het begin lukte dat maar een paar honderd meter, maar van lieverlee ging het steeds beter. Na 2 maanden hield ik het zo’n 5 km vol. De laatste jaren ben ik van gewoon joggen naar interval joggen overgestapt. Dat heeft mijn fitheid nog een extra boost gegeven.

Mijn carrière
Ik heb een interessante carrière achter de rug als oprichter van een internationaal scheepvaartbedrijf te Londen dat ik meer dan 20 jaar met groot plezier heb geleid. Als geen ander weet ik wat het is om jarenlang veel te reizen (zo’n 70 landen bezocht) en wat voor druk en stress zo’n functie met zich meebrengt. Gelukkig heb ik mijn gezondheid altijd als het hoogste goed beschouwd. Daarom kan ik mijn energie, enthousiasme en coaching vaardigheden nu inzetten om jou te begeleiden naar een optimale gezondheid, ofwel van ‘gewoon gezond’ naar ‘super gezond.’

Fit worden zonder grote inspanningen

Naarmate je ouder wordt, ga je meestal minder bewegen. Wanneer ben jij bijvoorbeeld de laatste keer echt buiten adem geweest? Als je echter niet genoeg intensief beweegt, worden je longen steeds zwakker. Minder goede longen betekent een mindere gezondheid

De meesten denken dat je dan urenlang moet gaan sporten. Zij zien daar erg tegenop en besluiten dan om maar helemaal niets doen. Om fit te worden hoef je absoluut geen grote inspanningen te doen, want dat is juist niet goed voor je lichaam.

K.I.L.I.O. oefeningen

Mijn gratis K.I.L.I.O. oefeningen (Korte Intensieve Lichamelijke Interval Oefeningen) kunnen jou, in korte tijd, naar een hoger niveau van fitheid brengen. Daar is maar 5 tot 6 minuten per dag voor nodig. Wanneer je de eerste oefeningen onder de knie hebt, kun je doorgaan naar het volgende programma. Dat is een speciaal (ook gratis) intervaltraining programma van twee maanden. Het is iets waar ik meer dan 25 jaar geleden mee ben begonnen en nu nog steeds, twee keer per week, met groot plezier doe. Het is mij toentertijd gelukt om van ‘gewoon gezond’ naar ‘super gezond’ te gaan, dus waarom zou het jou niet lukken?

Super Gezond Ouder Worden voor iedereen die fit en energiek wil blijven

  • Waarom moet je een fietshelm dragen?
    by Gerard Nederpel on juli 24, 2020 at 11:54 am

    Waarom moet je een fietshelm dragen? Fietsen is bij menig Nederlander met de paplepel ingegoten. Met een elektrische fiets kun je tegenwoordig ook nog eens lekker hard gaan. Maar een ongeluk zit in een klein hoekje en met een fiets vang je de klap met je lichaam en je hoofd op. Het dragen van een Het bericht Waarom moet je een fietshelm dragen? verscheen eerst op Super Gezond Ouder Worden.

  • Geniet van je voeding
    by Gerard Nederpel on juli 14, 2020 at 3:09 pm

    Je lichaam heeft voeding nodig om te overleven. Maar eten is ook iets waar je van moet genieten en genieten is weer goed voor het lichaam. Ga juist wél een keer met een hongerige maag naar de biologische supermarkt en verbaas jezelf erover hoeveel lekkere dingen er te koop zijn! Hier een aantal tips om Het bericht Geniet van je voeding verscheen eerst op Super Gezond Ouder Worden.

  • Eet op je gemak
    by Gerard Nederpel on juli 2, 2020 at 11:08 am

    Eet op je gemak en in alle rust Mindful eten is rustig, ontspannen en intuïtief eten. Door deze tips te volgen, zal je merken dat eten een moment van rust is waarin je mag genieten van het eten en de smaken. Je zult merken deze manier van eten een positief effect heeft op een natuurlijke Het bericht Eet op je gemak verscheen eerst op Super Gezond Ouder Worden.

  • Stop met eten als je voor 80% voldaan bent
    by Aart Boersma on juni 18, 2020 at 2:03 pm

    Hoe kun je nou weten wanneer je op de 80% zit? Dat is inderdaad lastig. Het gaat er echter om dat je een inschatting maakt en probeert op die 80% te komen. Eet niet totdat je vol zit, maar totdat je geen trek meer hebt. Hieronder een aantal tips om je daarbij te helpen. 🥗 TIP Het bericht Stop met eten als je voor 80% voldaan bent verscheen eerst op Super Gezond Ouder Worden.

  • Begin de dag met een koude douche
    by Gerard Nederpel on juni 13, 2020 at 5:46 pm

    1. Koud douchen is goed voor je huid Wanneer je onder een koude straal staat, zal dit je huid versterken in plaats van verslappen. Ook cellulite (en de kans op cellulite) neemt enorm af. Dor het koude water zal je bloedcirculatie toenemen.  2. Door koud te douchen val je af Wanneer je het koud hebt, Het bericht Begin de dag met een koude douche verscheen eerst op Super Gezond Ouder Worden.

Translate »